Branding
af kulturhus
En brugerundersøgelse jeg foretog for Katuaq – Grønlands kulturhus, viste at en større andel af vores målgruppe, ikke følte at Katuaq var grønlandsk nok.
Her startede min rejse for at understrege den grønlandske kultur i Katuaqs branding.

Grønlandsk menu
Jeg fik forkortet menuen, så vi holdte os til de grønlandske retter for at tydeliggøre dem.
I menukortet, fik jeg også omskrevet retterne, for at give mere fokus til de grønlandske råvarer i maden, og lavede en funfact på menukortet, som fortalte om vores støtte til grønlandske fiskere og fangere.
Kulturen på hjemmesiden
Jeg sørgede for, at content aldrig blev publiceret på hjemmesiden, medmindre det fandtes på Grønlandsk først.
På vores landingpage satte jeg et billede af traditionel inuit dragt, med Katuaqs mission. Dette budskab blev også fremhævet på vores Facebook og LinkedIn side.
Der blev også tilføjet flere sektioner, hvor de grønlanske råvarers oprindelse blev beskrevet.





Diverse tiltag
Skiltning
Jeg lavede canva skabeloner med decideret grønlandsk sektion, så akutte skilte altid ville passe til vores brand identitet.
Til konferencer, lavede jeg også små skilte, som beskrev råvarernes oprindelse.
Med små A6 skilte på bordene, fremhævede jeg vores grønlandske retter.
Musikken
Jeg sørgede for, at der altid spillede grønlandsk musik i huset.
SoMe
Der blev skabt større fokus på grønlandsk talende videoer, potentielt med danske undertekster, i stedet for det modsatte, som man typisk er vant til at se i Grønland.
Derudover lavede jeg content, med billeder af de grønlandske fangere, som leverede råvarer til huset.
Stadig nysgerrig?
Læs mere…